Ułatwią niepełnosprawnym podróż

Osoby niepełnosprawne wybierając podróż Express InterCity Premium (EIP) będą miały możliwość zakupu biletu również u konduktora na pokładzie pociągu.

Zapłacą jedynie za bilet, bez opłaty za jego wystawienie.

W związku z tym, że w nowych pociągach znajdują się dwa miejsca dedykowane potrzebom osób o ograniczonej mobilności zachęcamy do planowania podróży z wyprzedzeniem. PKP Intercity oferuje niepełnosprawnym pasażerom nieodpłatną pomoc przy wsiadaniu, wysiadaniu z pociągu lub przesiadaniu się do innego składu. Aby zamówić asystę należy skontaktować się z przewoźnikiem na co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie (19 757, +48 22 3919757) lub na stronie przewoźnika www.intercity.pl.

Pociągi EIP oferują wysoki komfort podróży osobom o ograniczonej mobilności ruchowej. W trzecim wagonie drzwi zewnętrzne są wyposażone w podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, dla których przewidziano dwa miejsca i przystosowano toaletę. Wybór wagonu nie był przypadkowy – to w nim znajduje się również część barowa i pomieszczenie obsługi pociągu. Dodatkowo w kategorii pociągów EIP znajdują się ułatwienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Miejsca w przedziałach są oznaczone alfabetem Braille’a, a informacje o kolejnych stacjach będą podawane przez system nagłośnieniowy. Skład jest wyposażony w specjalne systemy pozwalające w każdej chwili wezwać pracownika PKP Intercity lub stewarda WARS.

(inf.pras)

Powiązane artykuły