Uwaga! Awaria serwera PKP Intercity! Nie kupisz biletu przez Internet!

Wakacje w pełni, a wraz z nimi niestety utrudnienia na kolei. Od poniedziałku nie działa system sprzedaży internetowej biletów.

Co w tej sytuacji zrobić? Pasażerowie podróżujący PKP Intercity mogą bez dopłat kupić bilet w kasie lub u konduktora. Dotyczy to także osób podróżujących Pendolino.

Z wyjaśnień Intercity wynika, że serwer odpowiedzialny za system sprzedaży padł w poniedziałek o godz. 8.20 rano, a sprawność przywrócono mu po godz. 14, ale nawet wtedy system działał wadliwie – w poniedziałek do wieczora system biletowy się zawieszał i wyrzucał ludzi ze strony. Dziś jest środa i system wciąż nie działa. Co więcej, nie wiadomo, ile ta awaria może jeszcze potrwać.

– Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów. Drużyny konduktorskie nie pobierają opłat za ich wystawienie. System sprzedaży internetowej ma czasowo obniżoną wydajność, więc mogą występować trudności w realizacji transakcji. Dotyczy to również aplikacji mobilnej – informuje PKP Intercity.

Problemy ze sprzedażą internetową odbiły się na polityce personalnej w PKP Intercity – z funkcji prezesa PKP Informatyka, właśnie z powodu awarii system, został odwołany Krzysztof Biniek, który sprawował funkcję od lipca ub. roku (zastąpił na tym stanowisku Sławomira Nowickiego). Teraz jego obowiązki przejmie Adam Filutowski, dotychczasowy dyrektor zarządzający ds. informatyki i telekomunikacji w Grupie PKP.

(ANAG)

Powiązane artykuły