Volkswagen ID.3 będzie od jesieni 2020 roku produkowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Volkswagen postanowił, że model ID.3 będzie produkowany nie tylko w Zwickau, lecz również w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. ID.3 jest pierwszym modelem najnowszej generacji, który wyjedzie na ulice w ramach prowadzonej przez Volkswagena globalnej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut. Szklana Manufaktura stanie się Center of Future Mobility, w którym wraz z partnerami z przemysłu oraz start-upami będą rozwijane i testowane innowacyjne technologie. Zostaną wprowadzone nowe obszary działań, powstanie np. stacja testów w warunkach praktycznych. Znacznie wzrosnąć ma liczba aut wydawanych klientom, wzmocniona będzie także funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca atrakcyjnego dla zwiedzających i klientów.

Członek Zarządu koncernu, Gunnar Kilian, podkreślił

– Decyzją o rozpoczęciu w Dreźnie montażu aut z rodziny ID. zapewniamy temu miejscu bezpieczeństwo funkcjonowania także w przyszłości. Liczba osób zatrudnionych tutaj pozostanie taka sama. Jednocześnie zwiększymy tempo wprowadzania rozwiązań z dziedziny elektromobilności. Manufaktura jest nam potrzebna jako swego rodzaju okno wystawowe elektromobilności i cyfryzacji – dla obu tych dziedzin zamierzamy pozyskać naszych klientów.

Lars Dittert, dyrektor Szklanej Manufaktury, powiedział:

– ID.3 to jeden z modeli przyszłości – to, że będzie powstawać również tutaj jest wspaniałą wiadomością dla Drezna i dla Saksonii. Będziemy rozwijali funkcję Manufaktury jako okna wystawowego w dziedzinie mobilności i prowadzili tutaj badania nad nowymi technologiami.

Drezno stanie się po Zwickau drugim miejscem produkcji ID.3 w Niemczech. Jesienią 2020 roku z taśm tutejszej fabryki zjadą pierwsze egzemplarze aut skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MEB. W późniejszym czasie może zostać również uruchomiony montaż innych modeli z rodziny ID.

Aby dobrze przygotować Szklaną Manufakturę do przyszłych zadań, planuje się podjęcie nowych rodzajów aktywności w zakresie wydawania aut klientom, insourcingu oraz praktycznego testowania pojazdów u zbiegu granic trzech państw – Polski, Czech i Niemiec. Funkcja Szklanej Manufaktury jako miejsca, w którym w specjalny sposób przekazuje się klientom zakupione auta, zostanie rozszerzona ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów elektrycznych. Dzisiaj do rąk niemieckich klientów trafia tu około 1.300 samochodów rocznie. W ciągu najbliższych lat ta liczba ma się znacznie zwiększyć.

4 listopada w obecności kanclerz Niemiec dr Angeli Merkel oraz Prezesa koncernu dr Herberta Diessa zainaugurowano w Zwickau seryjną produkcję Volkswagena ID.3. Do 2029 roku koncern zamierza wprowadzić na rynek 75 modeli z wyłącznie elektrycznym napędem oraz około 60 modeli hybrydowych. Do 2029 roku plany koncernu przewidują sprzedaż 26 milionów pojazdów elektrycznych, co ma spowodować przełom w tej dziedzinie.

MaJa

Powiązane artykuły