W 2015 r. Porsche dostarczyło na całym świecie ponad 225 tys. samochodów

Stuttgart, Poznań. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ma za sobą niezwykle udany rok obrotowy. Z wynikiem 225 121 dostarczonych samochodów firma ustanowiła kolejny rekord sprzedaży, przekraczając ten z roku 2014 – 189 849 aut – o 19%.

– Te liczby odzwierciedlają siłę i moc naszej marki, jak również atrakcyjność produktów, które wprowadziliśmy na rynek w ostatnich latach” – mówi dr Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG. Całkowita koncentracja na rozwoju, produkcji i sprzedaży prawdziwie emocjonujących aut sportowych przynosi efekty . Mimo to wyniki sprzedaży są jedynie drugorzędną miarą sukcesu Porsche.  Znacznie ważniejszy jest dla nas entuzjazm naszych klientów, rentowność sprzedaży oraz zabezpieczenie miejsc pracy – dodał Blume.

Legendarne Porsche 911 cieszy się niesłabnącą popularnością. W ub.r. ikona sportowych aut znalazła prawie 32 tys. nabywców, o 4% więcej niż w roku 2014. „ W kontekście nadchodzącej zmiany modelowej wzrost ten pokazuje ogromną fascynację »911« na całym świecie” – mówi Detlev von Platen, Członek Zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. Nowa seria 911, z flagowym modelem 911 Turbo na czele, trafi na europejskie rynki pod koniec stycznia br. Jej premiera zapewni kolejny impuls sprzedażowy i pozwoli utrzymać liczbę dostaw modelu na stabilnym poziomie.

Nie ulega wątpliwości, że głównymi motorami wzrostu Porsche są samochody typu SUV, a w szczególności bestsellerowy Macan. Z wynikiem ponad 80 tys. dostarczonych aut został on najchętniej wybieranym modelem Porsche w ofercie, i to już po pierwszym pełnym roku dostępności na rynku. Tuż za nim uplasowało się Cayenne (73 119 sztuk). Na tle wyników z 2014 r. obie serie wypracowały dwucyfrowe wzrosty liczby dostaw.

Sprzedaż Porsche Cayman wzrosła nieznacznie, o 1%. Modele Panamera i Boxster uzyskały wyniki słabsze niż w 2014 r., czego powodem są zbliżające się zmiany generacyjne – po wprowadzeniu następców Porsche spodziewa się ponownych wzrostów. W przyszłości Boxster i Cayman będą oferowane jako seria 718. Podobnie jak dotychczas, pozostaną spokrewnione od strony optycznej i technicznej.

Po raz pierwszy w historii największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Porsche były Chiny, gdzie dostarczono 58 009 samochodów – o 24% więcej niż w 2014 r. Drugie miejsce zajęły Stany Zjednoczone z wynikiem 51 756 aut, co oznacza 10-proc. wzrost. W całej Europie sprzedano 75 354 pojazdy, o 24% więcej niż przed rokiem, a najwięcej w Niemczech (28 953 szt., +21%).

(Kris)

Powiązane artykuły