W Świdnicy otwarto Centrum Przesiadkowe

Po pięciu latach uroczyście otwarto Centrum Przesiadkowe. Jest to jedna z najważniejszych inwestycji świdnickiego samorządu w ostatnich latach.

Od 1 września odprawa podróżnych wyjeżdżających ze Świdnicy autobusami, busami lub pociągami odbywać będzie się z jednej lokalizacji – z Centrum Przesiadkowego przy ulicy Dworcowej i Kolejowej.

Wszystkie tymczasowe przystanki, które przez ostatnie lata zajmowały pas przy ulicy Spacerowej, będą zlikwidowane. Podróżni otrzymają do dyspozycji nowy dworzec, nowe perony i specjalne parkingi.

Prace przy realizacji inwestycji zostały podzielone na 3 etapy.

– W ramach etapu I nastąpiła przebudowa i rewaloryzacja zabytkowego budynku dworca kolejowego, pl. Grunwaldzkiego i ulicy Dworcowej. Zagospodarowano również teren znajdujący się przy budynku dworca z ogródkiem letnim, budową ogrodzenia, parkingiem oraz przebudową nawierzchni ul. Dworcowej, skrzyżowań z ul. Spacerową i ul. Małą, chodników oraz sieci infrastruktury technicznej z oświetleniem terenu – informuje Magdalena Dzwonkowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Świdnicy.

Dworzec finalnie oddany został do użytku pod koniec 2013 roku. Wówczas planowano zakończenie całego zadania na 2014 rok. Etap II objął przebudowę istniejącego dwupiętrowego budynku usługowo-biurowego na potrzeby nowego budynku dworca autobusowego przy ul. Kolejowej a także prace przy budynku.

– Rozebrano istniejący tam parterowy budynek magazynowy oraz nieczynne tory kolejowe nr 6, 8 i 10. Wykonano perony dla autobusów wraz z placem manewrowym oraz miejscami postojowymi dla taksówek. Zadbano o przebudowę nawierzchni ul. Kolejowej, przebudowę dróg, chodników i sieci infrastruktury technicznej z oświetleniem terenu i budowa ogrodzenia. W ramach ostatniego etapu inwestycji wyremontowano oraz rozbudowano przejście pod torami kolejowymi stacji Świdnica Miasto, które zintegrowało wszystkie systemy komunikacji miejskiej i podmiejskiej na tym terenie, łącząc dworzec oraz perony kolejowe z dworcem autobusowym. Ponadto zbudowano windy, ułatwiające korzystanie z infrastruktury przewozowej np. osobom z dysfunkcją ruchu oraz zadbano o odnowienie infrastruktury technicznej – wylicza Magdalena Dzwonkowska.

Łączny koszt zadania wyniósł 25 mln zł, w tym Świdnica pozyskała w ramach unijnego wsparcia środki w wysokości 13,8 mln zł.

(MIRKA)

Powiązane artykuły