Wrocławska spółka na rynku amerykańskim

Grupa kapitałowa Apanet realizuje przyjętą strategię – dzięki udziałom posiadanym w amerykańskiej spółce Smart Lighting Systems rozpocznie sprzedaż własnych systemów na rynku Stanów Zjednoczonych. To pierwsza, tak poważna obecność wrocławskiej grupy poza kontynentem europejskim. Wcześniej – na fali dużego zainteresowania produktami spółki ze strony firm zagranicznych – Apanet informował o systemach pilotażowych m.in. w Hiszpanii oraz na Łotwie.

– Smart Lighting Systems zajmować się będzie m.in. wsparciem marketingowym oraz samą dystrybucją naszych produktów na terenie USA. W ramach partnerstwa mamy także opracować nowe rozwiązania optymalizujące zużycie energii wewnątrz i na zewnątrz budynków. – mówi Piotr Leszczyński, prezes zarządu Apanet SA. – Obecność na rynku amerykańskim, zdecydowanie największym w branży inteligentnego zarządzania zużyciem mediów, to dla nas naturalny kierunek rozwoju i droga do zwiększenia sprzedaży zagranicznej – dodaje Leszczyński.

Wspólnikami Smart Lighting Systems są: Apanet Green System, Ledlighting LLC, Sunview Led LLC oraz Jongkong Sunview Lighting Limited. Powstanie nowego podmiotu było następstwem listu intencyjnego zawartego z SunView Led – spółką prawa amerykańskiego, o współpracy z którą zarząd Apanetu informował w połowie września.

Dotychczas największym i najbardziej skomplikowanym kontraktem zrealizowanym przez wrocławską grupę kapitałową było zaprojektowanie i wdrożenie inteligentnego systemu sterowania oświetleniem ulicznym w Bydgoszczy.

– W najbliższych tygodniach, w ramach konferencji prasowej organizowanej przy współudziale naszych partnerów biznesowych, przedstawimy szczegóły zakończonego projektu bydgoskiego – przypomina Andrzej Lis, wiceprezes Apanetu.

(Kris)

Powiązane artykuły