Wrocławski HP rozwija się

Wystarczyło 9 lat, by z małego ośrodka stali się firmą zatrudniająca 2,5 tysiąca ludzi.

Dziś dyrektor generalna Usług Outsourcingowych w Globalnym Centrum Biznesowym Hewlett-Packard deklaruje, że firma będzie się rozwijać.

Globalne Centrum Biznesowe Hewlett-Packard funkcjonuje we Wrocławiu od 2005 roku. Bazując na sukcesie tego oddziału firma zdecydowała się na otwarcie w 2012 roku centrum BPO w Łodzi. Obecnie obie jednostki zatrudniają ponad 2,5 tys. osób.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji HP we Wrocławiu oraz w Łodzi została podjęta po szczegółowych analizach zasobów: kadry, infrastruktury, lokalizacji – jak bliskość europejskich klientów koncernu, centralne położenie geograficzne miast oraz dobre połączenia komunikacyjne ze światem i między miastami, w których znajdują się jednostki HP. Kolejnymi czynnikami był potencjał rozwojowy obu miast, ich atrakcyjnej oferty dla mieszkańców i przyjaznego klimatu. Równie ważny jest dostęp do dobrze wykształconych kadr.

– Kiedy ponad 9 lat temu otwieraliśmy Globalne Centrum Biznesowe HP na Dolnym Śląsku, byliśmy jednym z pionierów w tym sektorze w Polsce, a trafność wyboru naszego kraju do lokowania tego typu biznesu dla wielu osób nie była wówczas oczywista – mówi Renata Sima dla Propertynews. – Obecnie Polska jest już dojrzałym rynkiem na globalnej mapie usług dla biznesu. Śmiało rywalizuje z dotychczasowymi gigantami outsourcingu procesów biznesowych: Indiami, Azją Południowo-Wschodnią i Europą Zachodnią. Nasza przewaga konkurencyjna opiera się na szerokim dostępie do wykształconych pracowników, znających języki obce, dobrze rozwiniętej infrastrukturze, niższych kosztach operacyjnych w porównaniu z Europą Zachodnią, stabilności politycznej i gospodarczej kraju oraz przyjaznym klimacie inwestycyjnym.

Centrum HP we Wrocławiu realizuje złożone zadania z zakresu finansów i księgowości, zarządzania personelem, sprzedaży i marketingu, przetwarzania danych i dostarczania informacji oraz zarządzania łańcuchem dostaw – zarówno wewnętrznie, dla HP, jak i dla klientów zewnętrznych, wiodących, międzynarodowych firm z sektora FMCG, farmaceutycznego, odzieżowego, motoryzacyjnego czy produktów lifestylowych. Jak deklaruje Sima, HP w chwili obecnej, koncentruje się na rozwoju jednostek HP, które już istnieją w Polsce.

– Kiedy Centrum Biznesowe we Wrocławiu rozpoczęło swoją działalność w 2005 roku ulokowane było wówczas w jednym budynku – mówi. – Obecnie we Wrocławiu funkcjonują już trzy prężnie działające biura HP GBC i jesteśmy jednym z największych pracodawców na Dolnym Śląsku. Rozwijamy się i szukamy nowych talentów. Wspieramy naszych pracowników w podnoszeniu kompetencji oraz zdobywaniu nowych kwalifikacji zawodowych. Specjaliści w HP GBC posługują się łącznie 28 językami, w tym, poza angielskim, m.in. również duńskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, czeskim, tureckim czy węgierskim. Dzięki temu nieustannie poszerzamy zakres oferowanych przez nas usług o nowe języki.

(Pa)

Powiązane artykuły