WARSZAWA: Szkolenie „Wywiad biznesowy w służbie innowacyjności”

  • Miejsce wydarzenia: WARSZAWA
  • Data wydarzenia: 2016/04/21
  • Zobacz inne eventy w mieście: WARSZAWA

Innowacyjność, ze względu na swą specyfikę, w tym wysoką ryzykowność, wymaga specjalnego podejścia. Wywiad proinnowacyjny jest jednym z narzędzi, które pozwalają mądrze ukierunkować aktywność innowacyjną, minimalizując ryzyko porażki i zwiększając szanse na sukces. Szkolenie odbędzie się w Warszawie 21.04.2016.

Dlaczego warto wziąć udział?

Warsztat został pomyślany jako kompleksowy przewodnik, który pozwoli Uczestnikom zapoznać się z niezbędnym kwantum wiedzy, strategii, metod oraz technik operacyjnych i analitycznych charakterystycznych dla wywiadu biznesowego umożliwiającym samodzielne uruchomienie, realizowanie i dalsze doskonalenie działalności wywiadowczej wspierającej aktywność innowacyjną organizacji.

Dla kogo:

Dla reprezentantów firm, które poważnie myślą o swojej przyszłości – dalszym rozwoju i ekspansji:

– przedsiębiorców i właścicieli MSP

– kadrę zarządzającą odpowiedzialną za planowanie strategiczne, rozwój biznesu, rozwój produktu

A także osoby zainteresowane wspieraniem nowatorskich projektów, w tym:

– inwestorów (aniołów biznesu, przedstawicieli funduszy VC)

– analityków, specjalistów i konsultantów ds. zarządzania innowacją

– założycieli i mentorów startupów

– przedstawicieli agend rządowych wspierających przedsiębiorczość i innowacyjność

Jakich umiejętności będzie się można nauczyć?

– Organizowanie działalności wywiadowczej w firmie zgodnie z dobrymi praktykami

– Definiowanie potrzeb informacyjnych firmy w kontekście aktywności innowacyjnej

– Formułowanie optymalnej strategii pozyskania potrzebnych informacji

– Identyfikowanie zagrożeń i szans rynkowych dla nowatorskich przedsięwzięć w toku analizy danych

– Precyzowanie opcji strategicznych i wytycznych dla decyzji o kierunkach aktywności innowacyjnej

Warsztaty poprowadzi:

dr Paweł Smółka, Konsultant. Wykładowca akademicki. Ekspert ds. badań i rozwoju w zespole Way2 sp. z o.o. Członek Komitetu Sterującego Polskiej Sekcji Strategic and Competitive Intelligence Professionals (SCIP).

W programie:

1. Innowacja, innowacyjność, wywiad biznesowy: definicje, kontrowersje, wnioski dla praktyki

2. Wywiad proinnowacyjny, czyli wywiad w służbie innowacyjności:

  • Priorytety: KITs/KIQs
  • Dobre praktyki organizowania działalności wywiadowczej w firmi

3. Innowacyjność firm dojrzałych vs. nowatorstwo startupów:

  • Błędy, których nie należy popełniać
  • Zasady, którym warto być wiernym

4. Intencja proinnowacyjna:

  • Rola przywództwa w projektach nowatorskich
  • Cykl potrzeb i priorytetów informacyjnych w trakcie realizacji projektów nowatorskich

5. OSINT jako identyfikowanie i weryfikacja obiecujących źródeł osobowych

6. HUMINT i techniki elicytacji: pozyskiwanie informacji jako przesłanek do pogłębionych analiz

7. Analiza Win/Loss + JTBD: (prze)formułowanie propozycji wartości

Implikacje dla procesów rozwoju biznesu i produktu

8. Wczesne ostrzeganie, scenariusze i wskaźniki rozwoju sytuacji: (prze)formułowanie strategii

Implikacje dla planowania strategicznego

9. Raportowanie. Tworzenie uzasadnionych, kompletnych rekomendacji (opcji strategicznych)

Modelowanie biznesowe przy wykorzystaniu kanwy Lean Ramowy harmonogram:

10:00-11:00 Wywiad proinnowacyjny. Organizowanie aktywności wywiadowczej.

11:00-11:15 Przerwa na kawę.

11:15-13:00 Definiowanie potrzeb informacyjnych. Planowanie strategii pozyskiwania informacji.

13:00-13:30 Przerwa na lunch.

13:30-15:30 Analityka wywiadowcza. Strategiczne wczesne ostrzeganie.

15:30-15:45 Przerwa na kawę.

15:45-17:00 Raportowanie. Modelowanie biznesowe.

(Kris)