Innowacyjność, ze względu na swą specyfikę, w tym wysoką ryzykowność, wymaga specjalnego podejścia. Wywiad proinnowacyjny jest jednym z narzędzi, które pozwalają mądrze ukierunkować aktywność innowacyjną, minimalizując ryzyko porażki i zwiększając szanse na sukces. Szkolenie odbędzie się w Warszawie 21.04.2016.
Dlaczego warto wziąć udział?
Warsztat został pomyślany jako kompleksowy przewodnik, który pozwoli Uczestnikom zapoznać się z niezbędnym kwantum wiedzy, strategii, metod oraz technik operacyjnych i analitycznych charakterystycznych dla wywiadu biznesowego umożliwiającym samodzielne uruchomienie, realizowanie i dalsze doskonalenie działalności wywiadowczej wspierającej aktywność innowacyjną organizacji.
Dla kogo:
Dla reprezentantów firm, które poważnie myślą o swojej przyszłości – dalszym rozwoju i ekspansji:
– przedsiębiorców i właścicieli MSP
– kadrę zarządzającą odpowiedzialną za planowanie strategiczne, rozwój biznesu, rozwój produktu
A także osoby zainteresowane wspieraniem nowatorskich projektów, w tym:
– inwestorów (aniołów biznesu, przedstawicieli funduszy VC)
– analityków, specjalistów i konsultantów ds. zarządzania innowacją
– założycieli i mentorów startupów
– przedstawicieli agend rządowych wspierających przedsiębiorczość i innowacyjność
Jakich umiejętności będzie się można nauczyć?
– Organizowanie działalności wywiadowczej w firmie zgodnie z dobrymi praktykami
– Definiowanie potrzeb informacyjnych firmy w kontekście aktywności innowacyjnej
– Formułowanie optymalnej strategii pozyskania potrzebnych informacji
– Identyfikowanie zagrożeń i szans rynkowych dla nowatorskich przedsięwzięć w toku analizy danych
– Precyzowanie opcji strategicznych i wytycznych dla decyzji o kierunkach aktywności innowacyjnej
Warsztaty poprowadzi:
dr Paweł Smółka, Konsultant. Wykładowca akademicki. Ekspert ds. badań i rozwoju w zespole Way2 sp. z o.o. Członek Komitetu Sterującego Polskiej Sekcji Strategic and Competitive Intelligence Professionals (SCIP).
W programie:
1. Innowacja, innowacyjność, wywiad biznesowy: definicje, kontrowersje, wnioski dla praktyki
2. Wywiad proinnowacyjny, czyli wywiad w służbie innowacyjności:
- Priorytety: KITs/KIQs
- Dobre praktyki organizowania działalności wywiadowczej w firmi
3. Innowacyjność firm dojrzałych vs. nowatorstwo startupów:
- Błędy, których nie należy popełniać
- Zasady, którym warto być wiernym
4. Intencja proinnowacyjna:
- Rola przywództwa w projektach nowatorskich
- Cykl potrzeb i priorytetów informacyjnych w trakcie realizacji projektów nowatorskich
5. OSINT jako identyfikowanie i weryfikacja obiecujących źródeł osobowych
6. HUMINT i techniki elicytacji: pozyskiwanie informacji jako przesłanek do pogłębionych analiz
7. Analiza Win/Loss + JTBD: (prze)formułowanie propozycji wartości
Implikacje dla procesów rozwoju biznesu i produktu
8. Wczesne ostrzeganie, scenariusze i wskaźniki rozwoju sytuacji: (prze)formułowanie strategii
Implikacje dla planowania strategicznego
9. Raportowanie. Tworzenie uzasadnionych, kompletnych rekomendacji (opcji strategicznych)
Modelowanie biznesowe przy wykorzystaniu kanwy Lean Ramowy harmonogram:
10:00-11:00 Wywiad proinnowacyjny. Organizowanie aktywności wywiadowczej.
11:00-11:15 Przerwa na kawę.
11:15-13:00 Definiowanie potrzeb informacyjnych. Planowanie strategii pozyskiwania informacji.
13:00-13:30 Przerwa na lunch.
13:30-15:30 Analityka wywiadowcza. Strategiczne wczesne ostrzeganie.
15:30-15:45 Przerwa na kawę.
15:45-17:00 Raportowanie. Modelowanie biznesowe.
(Kris)