Branch Brothers partnerem Forum In-Store Customer Experience

Firma Branch Brothers (Upright Group) z Poznania została partnerem pierwszego Forum In-Store Customer Experience. Dwudniowe spotkanie zgromadzi polskich i światowych specjalistów marketingu i sprzedaży, pracujących dla największych globalnych marek. Branch Brothers opowie m.in. o tym, jak zadbać o pozytywne doświadczenia zakupowe klienta w procesie zakupowym.

W dniach 21-22 października 2015 w Warszawie odbędzie się Forum In-Store Customer Experience, pierwsze w Polsce branżowe spotkanie tego typu, podczas którego top managerowie odpowiedzialni za standardy sprzedaży w sieciach non-food będą wymieniać się praktycznymi doświadczeniami w zakresie budowania customer experience (doświadczeń zakupowych). W programie Forum znajdą się panele dyskusyjne dotyczące m.in. optymalizacji doświadczeń konsumenta w różnych kanałach sprzedaży, synergii działań offline i online, czy kreowania pozytywnych emocji in-store.

Wśród prelegentów pojawi się Joanna Bociąg, konsultant z Branch Brothers, która przedstawi dobre praktyki budowania pozytywnego customer experience w miejscu sprzedaży z wykorzystaniem diagnozy emocji klienta w procesie zakupowym. Ekspertka pokaże, w jaki sposób można wykorzystać tzw. mapę doświadczeń kupującego w analizie jego emocji i zachowań w miejscu sprzedaży.

– Mapa doświadczeń pozwala na zdiagnozowanie kluczowych „miejsc styku” klienta z marką oraz na zbadanie, jakie emocje towarzyszą mu na każdym z etapów zakupowych. Dzięki temu możliwe jest wskazanie obszarów, które mogą wymagać poprawy ze strony sprzedawcy (np. zadbanie o spójność oferty online i offline czy system ekspozycji) – mówi Joanna Bociąg.

Kreowanie dobrych doświadczeń zakupowych obejmuje jednak nie tylko to, co dzieje się podczas pobytu w placówce handlowej. Proces zakupowy zaczyna się jeszcze zanim kupujący przekroczy próg naszego sklepu. Pierwszym etapem jest pojawienie się potrzeby zakupu danego produktu oraz wybór marki. Działania sprzedawców w trakcie zakupów oraz obsługa posprzedażowa również wpływają na nastrój klienta. Jeśli jest dobry, konsument stanie się ambasadorem marki i wróci do niej w przyszłości. – Jak pokazują wyniki badania „Polacy rekomendują” (2012), konsumenci bardziej są skłonni uwierzyć rekomendacjom swoich bliskich niż sprzedawcy czy klasycznej reklamie. Co więcej, niemal 80% klientów przed zakupem produktu bierze pod uwagę opinię swoich znajomych – podkreśla Joanna Bociąg.

Szczegóły dotyczące wydarzenia

(Kris)

Powiązane artykuły