Kulczyk Foundation to międzynarodowa organizacja pomocowa, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych poprzez tworzenie standardów efektywnego działania.
– Nie tworzymy sztucznego podziału między pomaganiem a zarabianiem, między inwestowaniem w społeczeństwo, a inwestowaniem w biznes. Nie mamy z Sebastianem wątpliwości, że dzisiaj – bardziej niż kiedykolwiek – firmy muszą być odpowiedzialne – mówi w wywiadzie dla najnowszego Forbesa Dominika Kulczyk, Prezes Kulczyk Foundation i Przewodnicząca Rady Nadzorczej Kulczyk Investments.
Styczniowy numer miesięcznika właśnie trafił do sprzedaży. Wywiad w Forbesie koncentruje się na tematyce związków efektywnego biznesu i z efektywną filantropią.
– Pomaganie to zajęcie, którym trzeba zarządzać w zaplanowany biznesowy sposób – podkreśla w rozmowie Dominika Kulczyk. – Skutecznego pomagania nie należy budować jedynie na chwilowych odruchach serca i wzruszeniach – zaznacza.
Wywiad z Prezes Kulczyk Foundation jest częścią cyklu Forbes: Polscy Filantropi 2016. Dominika Kulczyk odnosi się także do inicjatywy Giving Pledge, w której najbogatsi Amerykanie zobowiązali się do oddania , za życia lub po śmierci, większości swego majątku na cele dobroczynne.
– Mój plan jest inny. Sama chcę pomagać tak długo, jak długo starczy mi pieniędzy i zdrowia – tłumaczy.
Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne. Projekty Kulczyk Foundation to m.in. program wsparcia systemy żywienia dzieci w Polsce „Żółty Talerz”, inspiracje do zajęć z dziećmi i młodzieżą „Wiem. Czuję… Pomagam!”, telewizyjny cykl edukacyjny „Efekt Domina” oraz związane z nim akcje pomocowe na całym świecie.
– Działamy tak, by poruszona przez nas pierwsza kostka domina poruszyła kolejne – mówi Dominika Kulczyk.
(MKO)