Ford Mustang Mach-E w Polsce w czerwcu

Ford Polska Sp. z o.o. poinformowała, że jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży Mustanga Mach-E zebrano już 60% zamówień z puli aut dostępnych dla polskiego rynku w 2021 roku.  Mimo braku obecnie w Polsce skutecznego systemu dopłat do aut elektrycznych, zebranie tak dużej liczby zamówień w okresie przedsprzedaży pokazuje, jak wielkim zainteresowaniem klientów cieszy się Mustang Mach-E.

– Obserwujemy stałe zainteresowanie klientów Mustangiem Mach-E. Zanim pierwsze auta pojawią się w salonach sprzedaży, mamy już zakontraktowane 60% z puli aut dostępnych dla polskich klientów w tym roku – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska. – Co ciekawe blisko 45% wszystkich zamówionych aut to wersje z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła. Drugą najchętniej wybieraną wersją jest First Edition, której zamówienia stanowią blisko 30%. Biorąc pod uwagę, że First Edition bazuje na wersji AWD 98 kWh to blisko 75% aut zostało zamówionych z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła – dodał Piotr Pawlak.

Ikona motoryzacji wyniesiona na inny poziomPocząwszy od światowej premiery w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2019 roku, Mustang Mach-E przyciąga udanym połączeniem kultowego sportowego modelu Forda z najnowocześniejszą technologią.

– To unikalna koncepcja auta w pełni elektrycznego, łącząca emocje i sportowego ducha Mustanga z funkcjonalnością nadwozia SUV oraz zaletami bezemisyjnej eksploatacji napędu w pełni elektrycznego – podkreśla Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.

 

Mustang Mach-E nie tylko zanotował doskonały wynik otwarcia sprzedaży na rynku amerykańskim, ale kolejne miesiące pokazują, że wielu klientów migruje od konkurencji i wybiera właśnie elektryczne auto Forda. Sprzedaż Mustanga Mach-E w USA wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku 6 614 pojazdów. Niemal 70% zamówień pochodziło od nowych klientów pozyskanych od konkurencyjnych marek.

 

Wersje wyposażenia dostępne na rynku polskimFord Mustang Mach-E jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia. Ten elektryczny SUV może mieć napęd na tylną oś (RWD) lub na cztery koła (AWD).Podstawowe różnice między poszczególnymi wersjami dotyczą pojemności akumulatorów samochodu oraz rodzaju napędu. Mach-E będzie bowiem dostępny ze standardową baterią o pojemności 75 kWh, a także z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.

Pierwszy elektryczny SUV Forda będzie w Polsce dostępny łącznie w pięciu wersjach. Są to:- Mach-E z napędem na tylne koła ze standardową baterią 75 kWh;- Mach-E z napędem na wszystkie koła ze standardową baterią 75 kWh;- Mach-E z napędem na tylne koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;- Mach-E z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;- Mach-E First Edition z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.

Mach-E RWD 75 kWh

Już podstawowa wersja Mach-E jest bogato wyposażona. Warto podkreślić, że standardem w pierwszym elektrycznym SUV-ie Forda jest 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist; asystenta utrzymania pasa ruchu; adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1-ego i 2-iego rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System.

Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a jego zasięg według WLTP – do 440 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy obu wersji z napędem na tylne koła wynosi natomiast 430 Nm. Cena modelu w tej wersji wynosi od 216 120 zł.

Mach-E AWD 75 kWh

Podstawowa wersja Mustanga Mach-E z napędem na wszystkie koła jest natomiast dostępna w cenie od 249 560 zł. Od poprzednio omówionej, poza napędem różni ją także zasięg – według WLTP wynosi on 400 km. Moc maksymalna tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a maksymalny moment obrotowy 580 Nm.

Na tym jednak różnice się nie kończą. Mustang Mach-E AWD 75 kWh wyposażony jest już w 19-calowe felgi aluminiowe, a także zewnętrzny pakiet stylizacji nadwozia. Klienci decydujący się na tę wersję mogą także liczyć na adaptacyjne reflektory LED Mustang Signature czy przednie fotele z funkcją pamięci regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach, a także kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem.

Mach-E RWD 98 kWh

Wersja z napędem na tylne koła i baterią o zwiększonej pojemności jest natomiast dostępna od 247 570 zł. To właśnie w tej wersji samochód może pochwalić się imponującym zasięgiem 610 kilometrów oraz wieloma dodatkami niedostępnymi w wersjach ze standardową baterią. Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 294 KM (216 kWh).

Mach-E AWD 98 kWh

Samochód podobnie jak wersja z mniejszą baterią jest wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje wyposażone są także w ciemną podsufitkę i perforowaną tapicerkę foteli Sensico z efektownymi, czerwonymi przeszyciami.

Zasięg modelu według WLTP wynosi 540 km, a jego moc maksymalna 351 KM (258 kW). Cena modelu w tej wersji zaczyna się od 286 310 zł.

Mach-E First Edition AWD 98 kWh

First Edition to pierwsza wersja specjalna Mustanga Mach-E. Samochód w tej wersji wyróżnia perforowana tapicerka foteli Sensico z niebiesko-czerwonymi przeszyciami nawiązującymi do koloru nadwozia. Podobnie jak pozostałe wersje z napędem na wszystkie koła, samochód ma czerwone zaciski hamulcowe oraz 19-calowe felgi aluminiowe.

First Edition zawiera także wszystkie udogodnienia z innych wersji wyposażenia oraz dodatkowo panoramiczny dach, system audio B&O z 10 głośnikami, kamerę 360 stopni, inteligentny tempomat, zaawansowanego asystenta parkowania. Moc maksymalna samochodu wynosi 351 KM (258 kW), a zasięg 540 kilometrów według WLTP.

Cena specjalna dla klientów w Polsce wynosi od 303 810 zł.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Mustang Mach-E dostępny jest z dwoma wersjami pojemności tylnego bagażnika. To 322 litry (1420 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na wszystkie koła oraz 402 litry (1345 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na tył. Dodatkowo z przodu pojazdu znajduje się dodatkowy bagażnik o pojemności 100 l.

Wszystkie samochody będą wyposażone w reflektory w technologii LED. W wersjach z napędem na wszystkie koła będą to dodatkowo projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz funkcją zapobiegającą oślepianiu.

Dla podstawowych wersji wyposażenia są dostępne pakiety Technology oraz Technology Plus. Ten pierwszy w cenie 8 500 zł obejmuje system nagłośnienia B&O z 9 głośnikami i subwooferem, drzwi bagażnika otwierane/zamykane elektrycznie i bezdotykowo, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, aktywnego asystenta parkowania oraz system kamer 360 stopni.

Technology Plus w wersji AWD zawiera dodatkowo panoramiczny dach oraz przednią szybę z filtrem przeciwsłonecznym. W wersji RWD dochodzi do tego tapicerka z perforowanej skóry ekologicznej Sensico, elektryczna regulacja położenia przednich foteli w 8 płaszczyznach oraz lusterka boczne składane elektrycznie, które są standardem dla wersji z napędem na wszystkie koła. Cena pakietu Technology Plus AWD wynosi 12 500 zł, a RWD 18 400 zł.

– Oferta Mustanga Mach-E w Polsce jest szeroka i dopasowana do różnych grup klientów. Jesteśmy przekonani, że samochód trafi w gusta nie tylko stałych klientów Forda, ale także tych zainteresowanych samochodami elektrycznymi i markami premium. Mach-E będzie sprzedawany w Polsce przez starannie wyselekcjonowanych dilerów, aby zapewnić klientom jak najwyższy poziom obsługi – powiedział Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska.

Oprac. (Ikra), fot. Diminik Kalamus

Powiązane artykuły