Góry Sowie – produkt turystyczny

Wypracowanie koncepcji stworzenia z Gór Sowich produktu turystycznego to główne wyzwanie Stowarzyszenie Turystycznego Gmin Gór Sowich.

Kwietniowe posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia Turystycznego Gmin Gór Sowich prawie w całości poświęcone było temu tematowi.

Na wstępie jednak decyzją Zarządu na stanowisko wiceprezesa Stowarzyszenia Turystycznego Gmin Gór Sowich wybrano burmistrz Pieszyc Dorotę Konieczną-Enozel.

Próba stworzenia Produktu „Góry Sowie” jest odpowiedzią na brak jednego, dobrze zorganizowanego i zarządzanego produktu turystycznego, jakim są Góry Sowie, na wzór podobnych produktów w Czechach, Słowacji czy nawet w naszym kraju.

Członkowie Stowarzyszenia nie ukrywają, że wykorzystanie potencjału turystycznego i kulturowego regionu sowiogórskiego jest mało efektywne i niewystarczające. Skutkiem powyższego stanu jest zbyt niska konkurencyjność regionu pod względem turystycznym i zbyt mała liczba turystów odwiedzających region Gór Sowich.

Jak to zmienić i sprawić, by Góry Sowie stały się kurortem z prawdziwego zdarzenia? Podczas posiedzenia członkowie Stowarzyszenia rozmawiali o tym z ekspertami z dziedziny ekonomii i turystyki. W dyskusji uczestniczył dr Tomasz Kołakowski z Uniwersytetu Ekonomicznego z Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki, autor wielu publikacji i opracowań z dziedziny turystyki oraz Kamil Zieliński, również z UE, który jest specjalistą z dziedziny analizy ekonomicznej. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele Stowarzyszenia Wielka Sowa – Krzysztof Nawrot i Zbigniew Glanowski, Łukasz Masyk – kierownik Wydziału Promocji UM Bielawa, a także zastępca burmistrza Dzierżoniowa Andrzej Bolisęga.

Dyskusja, którą prowadzili zebrani, dotyczyła kilku ważnych zagadnień, które powinien obejmować produkt. Potrzebna jest m.in. profesjonalna strona internetowa – nowa, obejmująca całość produktu, wielojęzyczna.
Powinna powstać sieć Skibus, skitour, transport letni – linie, rozkłady jazdy, finansowanie.
Kolejny ważny element produktu to baza noclegowa – obejmująca całość miejsc noclegowych w Górach Sowich, oraz baza gastronomiczna (certyfikowana).
Uczestnicy rozmów uznali za niezbędne stworzenie też bazy atrakcji turystycznych, w tym alternatywnych form spędzania wolnego czasu.
Kolejny element produktu turystycznego Góry Sowie to Skipas Góry Sowie – tu konieczne będzie porozumienie właścicieli wyciągów narciarskich w Górach Sowich.
Kolejnym krokiem będzie ujednolicenie kamer na ośrodkach narciarskich oraz stworzenie mapy cyfrowej, obejmującej wszystko to, czego dotyka produkt.
Uzupełnieniem oferty będą stałe, duże imprezy z obszaru Gór Sowich.
Oferta Gór Sowich powinna obejmować trasy piesze, rowerowe, narciarstwa biegowego oraz zjazdowego.

(ANAG)

Powiązane artykuły