Recenzja książki pt. „Moofie i legenda złotego pociągu” | UWAGA KONKURS

Książka pt. „Moofie i legenda złotego pociągu” stanowi kontynuację przygód muflona Moofiego – oficjalnej maskotki Wałbrzycha. Wcześniej czytelnicy mogli zapoznać się z takimi tytułami jak: „Moofie odkrywa Wałbrzych”, „Moofie aktywny sportowiec”, czy „Moofie zwiedza Dolny Śląsk”.

Publikacja została wydana przez Agencję Wydawniczą AD FONTES z inicjatywy Biura Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu, przy owocnej współpracy z kilkunastoma Partnerami. Są nimi: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Koleje Dolnośląskie, Zamek Książ w Wałbrzychu, Stara Kopalnia – Centrum Nauki i Sztuki, Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu, ExploraPark, Złota Stacja, PTTK Harcówka Wałbrzych, Centrum Kultury i Turystyki w Walimiu, Projekt Arado – zaginione laboratorium Hitlera, Pałac Jedlinka, Włodarz Podziemia, Podziemne Miasto Osówka, Park Aktywności Czarodziejska Góra, Muzeum Kolejnictwa na Śląsku, Sztolnie Kowary w Kopalni „Liczyrzepa” oraz Minieuroland Park Miniatur w Kłodzku.

W naklejance „Moofie i legenda Złotego Pociągu” tytułowy bohater – zapalony podróżnik i poszukiwacz przygód – przybliża młodemu czytelnikowi atrakcje turystyczne Dolnego Śląska. Książeczka ma charakter detektywistyczno-szpiegowski. Moofie podążając wraz z czytelnikiem śladami legendy Złotego Pociągu, wędruje od strony do strony, od miejsca do miejsca. Na każdej stronie wśród szyfrów, zadań z naklejkami, łamigłówek i rebusów ukryta jest wskazówka, której odnalezienie pozwala odsłonić następny fragment tajemniczej zagadki tego pociągu widmo i przenieść się na kolejną stronę. Na swojej drodze dociekliwy muflon spotyka sprzymierzeńców. Są nimi kret Rudi – specjalista od podziemi oraz Oksana Sówka – mieszkanka Gór Sowich. Niestety ich plany rozwikłania zagadki Złotego Pociągu próbują zniweczyć strażnicy tajemnic. Nagrodą za odnalezienie każdej wskazówki jest naklejka ze sztabką złota, którą trzeba przykleić w wyznaczonym miejscu. Wszystkich naklejek jest niemal 120! Większość to nierozłączne elementy zadań, lecz jest także kilka takich do wykorzystania według własnego uznania, np. postacie bohaterów czy herby Wałbrzycha i Dolnego Śląska, które dziecko może przykleić na piórnik czy zeszyt.

Narracja w książeczce nie jest liniowa, nie poruszamy się tu strona po stronie. Kluczową rolę odgrywa tajemniczy plan, znajdujący się na drugiej stronie. To z niego dowiadujemy się, na którą stronę musimy przejść po kolejną wskazówkę. Bardzo ciekawe rozwiązanie. Jego celem jest zapewne wciągnięcie dziecka głębiej w zabawę i zatrzymanie przy zadaniach na dłużej. Dokładny opis jak korzystać z książeczki, aby mieć z tego najlepszą frajdę, umieszczony został na wewnętrznej stronie okładki. Tu znajdziemy także pola do „odhaczenia” przez dziecko osobistej wizyty w obiektach turystycznych Partnerów publikacji.

Pięciuset pięćdziesięciu młodych szczęśliwców będzie miało możliwość zrobić to nawet za darmo, ponieważ do takiej części nakładu wydawca dołączył darmowe Złote Bilety VIP, honorowane przez Partnerów w ich obiektach. Dokładnie jest to 12 biletów do obiektów turystycznych, 2 bilety do parków zabaw i 2 kupony do lokali gastronomicznych. Jest to niesamowita okazja, ponieważ łączna ich wartość to około 260 zł! Wszystkie bilety są w jednakowym rozmiarze rozłożone na perforowanych arkuszach, a ich ważność upływa z końcem 2019 roku. Promocyjne egzemplarze z biletami trafiły do Partnerów, mediów, blogerów oraz niektórych księgarń. Będą nagrodami w organizowanych przez nich konkursach więc warto być czujnym i śledzić profil FB Agencji Wydawniczej AD FONTES, na którym będą pojawiać się informacje!

Nie sposób nie wspomnieć o jeszcze jednym bardzo efektownym elemencie. Na ostatniej stronie okładki znajduje się pokryta złotą folią siatka sztabki do wypchnięcia oraz samodzielnego złożenia i sklejenia przez dziecko trójwymiarowego obiektu. Myślimy, że to właśnie od tego testu manualnej sprawności dzieciaki będą zaczynać przygodę z tą wyjątkową książeczką.

Książka poprzez umocnienie w świadomości legendy „Złotego Pociągu” ma za zadanie rozpalić w małych turystach oraz ich rodzicach zainteresowanie turystycznymi atrakcjami regionu. Jej celem jest więc promocja nie tylko Wałbrzycha, ale i Dolnego Śląska, kształtowanie poczucia przynależności społecznej i terytorialnej, przekazanie w przystępny i atrakcyjny sposób informacji o regionie i zachęcenie do podróżowania po regionie. Naszym zdaniem na pewno w dużym stopniu się do tego przyczyni.

 

UWAGA KONKURS

Dla naszych czytelników mamy do rozlosowania Książki pt. „Moofie i legenda złotego pociągu”. Aby wygrać wystarczy wysłać e-mail na adres konkurs@naszbiznes24.pl. W tytule wiadomości należy wpisać „Moofie i legenda złotego pociągu”, a w treści podać swoje imię, nazwisko, numer telefonu oraz miejsce zamieszkania (miasto). Zwycięzcę powiadomimy telefonicznie o wygranej.

Powiązane artykuły