Renoma najpiękniejsza w Polsce

Kilka dni temu podczas gali Property Design Awards 2016 wyróżniono najlepsze, najbardziej designerskie inwestycje komercyjne i publiczne, ostatniej dekady w Polsce.

W kategorii Bryła-centrum handlowe zwycięzcą został Dom Handlowy Renoma.

Podczas gali nagrodę z rąk architekta Tomasza Koniora odebrali: Michał Świerczyński, Venture Partner and Head of Real Estate Griffin Real Estate oraz Agnieszka Łapczyńska, prezes zarządu Pracowni Projektowej Maćków i Piotr Wilk, architekt prowadzący projekt.

W uzasadnieniu nagrody podkreślono: „To jak szybko starzeją się centra handlowe widzimy gołym okiem. Tylko nieliczne, dzięki wizjonerstwu ich twórców są w stanie przetrwać próbę czasu. Taka właśnie jest wrocławska Renoma. Wybudowany w 1930 roku dom towarowy „Wertheima” zyskał nowe życie w 2009 roku. To największy zabytkowy obiekt tego typu w Polsce. Inwestor stworzył udany mariaż historii i nowoczesności.”

– Nagrody Property Design Awards 2016 zostały przyznane obiektom powstałym w ciągu ostatniej dekady. To bardzo długi okres czasu, podczas którego na polskim rynku pojawiło się wiele wartościowych projektów. Tym bardziej cieszymy się z wyróżnienia oraz uplasowania Renomy wśród tak szacownego grona zwycięzców – mówi Michał Świerczyński

Wśród tegorocznych laureatów konkursu Property Design Awards 2016 oprócz Domu Handlowego Renoma są: Andel’s Hotel Łódź, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, Strefa Kultury w Katowicach, Ars Thanea, Dom Handlowy Vitkac, sieć Kawiarni Green Caffe Nero, Hotel Bristol w Warszawie i Teatr Szekspirowski w Gdańsku.

Dom Handlowy Renoma jest jednym z najstarszych obiektów handlowych w Polsce. W 1977 został wpisany do rejestru zabytków jako sztandarowe dzieło europejskiego modernizmu. Od 2012 roku nowym właścicielem Renomy jest Griffin Real Estate, który przez ostatnie trzy lata stworzył wyjątkową i unikalną ofertę handlową we Wrocławiu. W tym czasie zostało podpisanych przeszło 40 nowych umów, z których ponad 25 najemców ma swój jedyny sklep właśnie w Renomie.

Całkowita powierzchnia handlowo–biurowa centrum to ponad 40 tys. mkw. Na pięciu kondygnacjach mieści się 120 sklepów i punktów usługowych, a także część restauracyjna. Na tle innych galerii handlowych Renomę wyróżnia nie tylko unikalna oferta, ale także szczególne zaangażowanie i promocja inicjatyw kulturalnych, które z roku na rok przyciągają coraz większą publiczność.

(KrzKr)

Powiązane artykuły