Świdnica walczy o obwodnicę

Były prezydent miasta i obecna prezydent spotykają się w walce o jeden cel: obwodnicę Świdnicy.

Każdy głos jest ważny. Inwestycja ma znaczenie strategiczne dla regionu.

– Nie chcemy organizować blokad ani utrudniać życia kierowcom, zamiast tego proponujemy w konstruktywny sposób zaangażować mieszkańców naszego miasta w działania na rzecz budowy południowej obwodnicy Świdnicy – mówi prezydent Beata Moskal-Słaniewska.

Wraz z posłami na Sejm RP Teresą Świło i Robertem Jagłą, urzędnikami i radnymi miejskimi w dniach od 16 do 18 stycznia (piątek godz. 17:00-20:00, sobota-niedziela godz. 12:00-16:00) zaprasza do udziału w akcji poparcia na rzecz budowy obwodnicy Świdnicy.

– W związku z nasileniem wysiłków obecnych władz miasta na rzecz budowy tej ważnej arterii, której tak długo nie udało się wybudować poprzednikom, chcemy wzmocnić przekaz i lobbing dla uzyskania środków na budowę obwodnicy – pisze rzecznik urzędu Ewa Dryhusz. – Akcja informacyjna ma na celu włączenie mieszkańców w ten projekt – każdy może złożyć swój podpis pod apelem do minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak o pomoc w staraniach obecnych władz Świdnicy w tej kwestii.

W dniach 16-18 stycznia (piątek godz. 17:00-20:00, sobota-niedziela godz. 12:00-16:00) podpisy pod apelem będzie można złożyć w: Galerii Świdnickiej, Tesco, Intermarche. Od 19 do 28 stycznia podpisy można składać także w Centrum Organizacji Pozarządowych, Informacji Turystycznej oraz w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego. Zapraszamy! Tymczasem również były prezydent miasta zachęca świdniczan do lobowania na rzecz obwodnicy. Wojciech Murdzek na początku tygodnia wystosowała do świdniczan apel w tej sprawie. – Przypomnę, że z inicjatywy Wspólnoty Samorządowej Ziemi Świdnickiej w 2010 roku zebraliśmy 3798 podpisów osób popierających budowę obwodnicy, które trafiły do Ministra Infrastruktury – pisze Wojciech Murdzek. – Celem tych działań było umieszczenie tej niezwykle ważnej inwestycji właśnie w Programie Budowy Dróg Krajowych (wówczas na lata 2011-2015). Niestety, te działania nie dały pożądanego rezultatu, pomimo spełnienia wszystkich kryteriów i faktu, że wskaźnik natężenia ruchu był znacznie wyższy od wskaźników w projektach, które na tej liście się znalazły. Nie wzięto także pod uwagę, że inwestycja ta jest w zaawansowanej fazie przygotowań, a argumenty przemawiające za jej budową są niepodważalne. GDDKiA we Wrocławiu ma opracowaną pełną koncepcję obwodnicy i w lutym 2010 roku. uzyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Nasze działanie było skuteczne, gdyż między innymi właśnie dzięki niemu zrealizowano „małą obwodnicę”. Ponadto na zakończenie ubiegłej kadencji udało się umieścić budowę obwodnicy Świdnicy w Kontrakcie Terytorialnym, warunkiem wykorzystania tego faktu jest obecność zadania w Programie Budowy Dróg Krajowych.

Niestety, mimo starań obwodnicy Świdnicy nie ma w Programie Budowy Dróg Krajowych na kolejne 8 lat. Dlatego świdniczanie zwierają szyki i postanawiają walczyć.

Wszystkich, którzy chcą wesprzeć budowę południowej obwodnicy Świdnicy, prosimy o podpisanie dokumentu, którego wzór znajduje się na stronie internetowej MIiR http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/Transport/Strony/Konsultacje_PBDK_2014_2023.aspx Koszt realizacji zadania to ponad 500 mln zł, a konsultacje trwają tylko do 30 stycznia. Następna szansa dopiero za 9 lat. (Pa

Powiązane artykuły