CCC idzie do przodu

Dolnoślązak Dariusz Miłek znowu zaskakuje.

Jego spółka CCC w latach 2015-2017 planuje otworzyć 500 sklepów Europie Środkowej, Niemczech i Austrii o powierzchni 268 tys. mkw.

Podwoi to liczbę dotychczas działających w sieci placówek. Na koniec 2017 roku będzie w niej działać 1166 sklepów o łącznej powierzchni 560,5 tys. mkw.

O rozwoju piszę portal Retailnet.

– W ciągu trzech lat otworzymy w Europie Środkowej 378 sklepów o powierzchni 192 tys. mkw., a w Niemczech i Austrii 122 sklepy o powierzchni 76 tys. mkw. Ponadto w latach 2016-17 rozpoczniemy ekspansję na nowych rynkach: na Litwie, Łotwie i w Estonii – mówi redakcji Retailnet.pl Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA.

Mimo ekspansji nadal podstawowym filarem rozwoju pozostaną kraje środkowoeuropejskie – Polska, Czechy, Słowacja i Węgry. Strategicznymi kierunkami rozwoju nie są aktualnie dla Grupy CCC Turcja, Rosja ani Ukraina.

W roku 2015 spółka wyda na inwestycje w nowe sklepy detaliczne około 150 mln zł. Na koniec 2014 roku grupa CCC miała 729 sklepów, z czego 674 własnych i agencyjnych i 55 franczyzowych.

Początki działalności obecnej Grupy CCC sięgają pierwszej połowy lat 90, kiedy to powstała Firma Handlowa „Miłek”, zajmująca się detalicznym i hurtowym handlem obuwiem. Od roku 1996 firma rozwijała pierwsze sklepy franszyzowe działające pod nazwą handlową „Żółta Stopa”, a jednocześnie tworzył się zespół stanowiący obecne kierownictwo Grupy CCC.

(Pa)

Powiązane artykuły